Tuesday, October 6, 2009

Mood swings

Haa..lama juga Mahirah diam je. I'm totally busy for the whole weeks, paper, assignments and during weekend, there are open house straight in a row. Nampak tak dapur macam tak berasap kan. Jadi bila weekend juga, housechores tak sempat nak buat, since i'm busying myself with the free food. Hahaha malas bini Azuar. Azuar, weekend ni u still kena mopping all around the house tau.

When I annouced, my first pregnancy to our families, everybody keep asking me, macam2 ok. But the most thing is 'morning sickness'. Hah ni memang kena ready jawapan siap-siap. For me, I dont have any yet, I'm praying too I dont have to bear all that things. Takut. Loya? Tak. Muntah? Tak. Marah? Ya. But speaking about pregnancy mood swings, hah ini memang mencanak dalam graph, macam PMS sepanjang tahun. Ada benda je nak beergaduh dengan Azuar. Tapi yang pelik dia cool je, bini dia beremosi, dia rilex je. Semua benda macam tak kena kat mata I tau, pasal bag laptop la, turn kemas katil la, iron baju lah, baju susun salah la, ada je lah..obviously it's all the small things.

Everyday I still take Folic Acid, eat kiwi and drink Anmum Materna. Tiap kali minum Anmum Materna tu, macam nak keluar balik segala isi perut, but I was thinking about Azuar, yang tiap2 hari bancuhkan susu sebelum I tidur, kena lah ambil hati pakcik tu kan. Azuar is so excited, even he printed a mom-to-be journal for me. He read loudly every morning the progress of the baby. Comel laki aku ni. Walaupun bini tetap macam singa tiap-tiap hari. So hari ni, I nak buat rekod tanpa gaduh atau bercakar sampai jam 12malam ni. Hope it's working. Harap je lah.

Hah bontot lebar.

P/s: The hubby dah get ready my birthday present ke?

No comments:

OUR BUNDLE OF JOY

Lilypie First Birthday tickers