Tuesday, November 22, 2011

Sibuk

Kadang-kadang rasa bersalah tak update itu ini kat sini. Tapi serius tempat ini kenangan. Dari belum kahwin, sampai ada anak dan sampai dah gemuk. At least, in future boleh recall itu ini. Wah sekarang sibuk dengan research. Co supervisor saya cakap, orang gila sahaja buat Ph.D. Gila juga agaknya, memanjang nak buat research. Kalau tak advanced, nampak macam tak pandai and tak productive. Semua orang nak stand out from the crowd. Semua orang nak nampak pandai. Bila kawan cakap pasal term2, kalau tak tau diam sahaja, angguk-angguk. Balik workstation terus berdebar belek buku, google apa makna.

Tapi kalau orang datang rumah saya, insyaallah tak macam rupa orang study. Buku pun dalam stor. Sebab bagi saya, rumah untuk rilex. 8am-5pm pikir yang merepek tentang akademik, balik rumah kena main dengan anak. Kena pegang buku anak. Kena recall alphabet anak. Kena counting dengan anak. Kena tanya suami nak makan apa. Pendek kata automatic jadi housewife.


Currently, tengah key in data survey. Stage ini saya sangat rasa tak productive dan boring. Maybe sebab tak writting dan tak membaca. Bila writting, mesti kena banyak membaca, ada lah kita tahu serba sedikit. Kawan saya cakap boleh upah orang key in data. Tapi sayang juga duit kan. Benda yang boleh buat sendiri.

Ok. Sambung kerja.

No comments:

OUR BUNDLE OF JOY

Lilypie First Birthday tickers