Wednesday, April 6, 2011

Sila lah MAKAN.

This week, saya sangat rileks and free. Chapter 1, 2 and 3 dah submit to committee members, so now just tunggu further correction probably on next week. Harap-haraplah my supervisors semua ingat nak baca. Saya kadang-kadang stress juga, nak arrange time nak jumpa kemain susah, committee members pula timbalan pengarah, timbalan dekan and ketua jabatan.........See...susah nak arrange time, ada je dorang busy. Tak apalah at least, saya dah submit and I need their comments and suggestions for my PhD comprehensive exam. Takut.


Saya ada masalah krisis dalaman diri seriously. Saya macam sangat segan kalau nak contact suami2 orang (committee members), padahal nak cakap pasal thesis je. Rasa macam terkentut-kentut nak call tau. Susun ayat dulu semua.


Ok enough. Enough. Enough.


Kita tengok little Adam lah. I found out his growing teeth yesterday. Gum dia dah macam berduri and ada white color plak tu. Mummy sangat happy.

Adam ada peel. Dia tak suka makan porridge, ikut mood dia. Tapi kalau cerelac, memanjang tak dan nak telan, dah siap nganga yang lain.


So, kalau dia macam tu, saya selalu over-over macam badut sarkas. Nyanyi2, buat bunyi kapal terbang nak masuk mulut, nak bagi budak tu nganga.


Lepas bersilat semua, dia pun kenyang. Sengih lah.


Masa keluar last weekend tuh, Adam 3kali tukar baju dekat The Garden, sebab Adam asyik berak aje. Pastu suka main air dalam baby changing room. Papa dia biasalah, semangat siap beli baju lain lagi, nak suruh pakai baju baru.


Hari tu, round-round, jumpa kasut cenonet Adidas. Comels plak. Terus Azuar beli. Mak aih...kasut besar sejengkal tu pun dah macam harga kasut mak ko lah Adam T___T.




Wah.. nampak tv kecil kat belakang tu. Tu namanya tv berjasa. Kalau dia rosak, saya susah hati. Kalau Azuar sibuuuuk sangat dengan Chelsea lah, dengan Gomo Kelate Gomo lah, tv tu lah peneman dalam bilik, tengok drama melayu sebelum membuta. Remote selalu tak jumpa, tapi saya rajin, main tekan dengan hujung kaki je..


p/s: Saya dah nak sit comprehensive exam. takut gila tapi perasaan dalaman cakap biar study cepat-cepat habis.

1 comment:

just azura! said...

good luck mama! adam sangat comel....

OUR BUNDLE OF JOY

Lilypie First Birthday tickers