Monday, April 11, 2011

Ramblings of last weekend.

The marriage creates its up and down. Seriously. Different people with different stories too. Its up to you how to create it of your own.

I baru je 2tahun into the marriage life. So far.. banyak lah benda kadang-kadang macam-macam hal nak tolerate dengan roomate. Hello...its different people, with different soul unites to be one. Susah kan?. Gelora hati muda saya ni lagi lah macam-macam. I think Azuar can handle it. But one different thing, I realize about myself, I tak boleh langsung share dengan orang. Awal2 kawin lagi lah.....laptop I Azuar guna, I melenting. Now dah ok.

Tapi I rasa Azuar blur. Ke semua laki macam tuh?..Hahahaha ke dia tak perasan wife dia merajuk or dalam hati ni minta kena pujuk. Azuar ni punya peel, if I diam, dia suka tanya banyak kali, "kenapa sayang, kenapa sayang?" Abang tak kan stop tanya kalau sayang tak jawab". Hebat tak laki saya?. Siap berzikir tanya kenapa? kenapa? sepanjang dalam kereta. Abang, kalau masalah ofis, takkan dalam kereta nak terus bercerita kot. Tunggu lah dulu dinda balik bersiram, lega-lega, baru lah boleh bercerita doplopat jam.

Saya pun dah patut sebenarnya berkongsi hobi. Saya tak paham kenapa hobi dia tengok bola. Bola. Bola. Bola. Siap set alarm tengok bola. Abang, boleh tengok bola, qiamulail dulu bang seround 2 round ke....... Kata minat Chelsea and Kelantan team tapi Arsenal nak tengok, Liverpool nak tengok, MU yang tiap2 hari dok mengumpat pun nak tengok. Haihhh tak paham. Maka saya tertendanglah tengok TV kecil dalam bilik sensorang. Laki saya tak tanya pun saya nak tengok citer apa T___T

Tak nak lah cite pasal bola sebab pasti membangkitkan stress dan amarah yang melampau di dalam dada.

Ok weekend lepas dok melepak je kat rumah. Jadi bibik. Cukup time kita masak, mop sana sini, vacum, gardening, lap furniture..Haih jadi mak ni tak rest kan? Sambil dok mengemop, dalam hati dok mengatur housechores mana lagi yang kena buat.

Tapi malam tu, Azuar bawa pergi PWTC, ada makan-makan politik free.. I makan je...janji kenyang. Undi adalah rahsia..hahahaha. Sebab ada Misya Omar, Nora dan Jayjay. Jadi pergi lah juga campur malas nak masak. Tapi sebelum dinner free, melencong juga pergi international shoe festival. Semua kasut cantik dan murah tapi...bukan taste saya. Itu namanya taste bergaya. Saya suka kasut yang comfortable atau wedge. Maka, hari itu terhasil gambar ini.



Tak dapat beli kasut JIMMY CHOO, ambil gambar dengan designer pun jadilah.


p/s: Ternampak Marsha Londoh dengan boipren nya. Apasal macam tergedik lah pulak kak? Excited jumpa boipren kot.

No comments:

OUR BUNDLE OF JOY

Lilypie First Birthday tickers