Monday, June 11, 2012

The thing goes ON.

Kalau saya berbahasa "Aku", maknanya sedang bermonolog hati. Sedangkan dalam dunia kenyataan, boleh dibilang dengan jari berapa kerat saya berbahasa "Aku" dengan orang sekeliling. Saya lebih selesa berbahasa menggunakan nama "Ma" atau "saya". Manjakan I hehehe. Dengan Azuar pantang dia bahasakan diri "saya". Nak bergaduh pun "Sayang", tak cool ok. Tapi laki cakap macam tu dah, tapi kalau tengah mode on marah membuak tetap saya saya saya. Saya nak marah ni bang....

Hari ini aku nak cakap pasal pembelajaran PhD yang macam hai entahlah. Entah la labu.

June. Noted. Genap 42 bulan mode pembelajaran. 1 paper baru submit to journal, 1 as presenter in international conference, lembap kan. Kesian.

Bila mengeluh kat orang. Semua cakap you can do it. Sebab mengeluh pun pada yang sama berhempas pulas. Macam ko mengadu dekat orang yang tengah susah hati, dia pula mengadu , dia juga susah hati. Sama-sama pula rasa ada geng.

Orang cakap saya still average tak lembap macam siput, tiga tahun setengah dah hujung, tinggal hello one more chapter to go. Tapi aku dah rasa bosan. BOSAN. Working on the same thing for years, memang bosan kot. Tapi kena gali gali gali eh sampai susah nya.....apasal tak jumpa jalan lagi ni..

Mengadu kat SV, dia cakap kalau nak senang org tak buat PhD lah. 

Orang lain cakap you are the few lucky ones are doing Phd at young age. Hmmmm...

Kadang-kadang nak stop je terus, dok rumah jaga anak, tapi bosan juga.

Eh tapi best juga macam sekarang, laki support semua. Hujung bulan tunjuk apa nak, laki beli.

Eh ko pikir ko punya senang je kan.....tak pikir dah tukang yang membayor hahahaha

Eh one more thing, perjanjian dengan KPT *benam kepala dalam bantal*




.STRESS.

4 comments:

just azura! said...

mama! aku stress jugak ni! baru sem satu dah cuak takut tak sempat siap dan akan pile higher and deeper sampai 5 ahun! night mare! rasa nak quit!

huhu...sedey sedey...

BlacKroSes said...

chaiyok2 mama =) ckp senang jer kan, yg membuatnye yg rase how hard the phd is it =(

but believe me, u can do it =)

Min Aina Ila Aina said...

Ya Allah, berikan semangat, kemudahan, kesihatan, kecemerlangan buat sahabat seperjuanganku ini, semoga kami sama-sama menempa kejayaan dalam perjuangan masing-masing.

Ada seliku lagi sis, selepas dah lalui berliku-liku.

Mahirah Kamaludin said...

zura: Jangan give up

Nana:itulahhh kena berusaha ni

min: Amin kak..semoga dipermudahkan segalanya...

OUR BUNDLE OF JOY

Lilypie First Birthday tickers