Monday, April 9, 2012

A long lost friend to remember

Hari ini saya nak bercerita pasal kawan saya.



This is my close friend back to 16 years ago in primary school. Roshanida @ Ayu.

Dulu dengan dia sangat close sebab dia selalu sleep over at my house since rumah dia memang jauh nak pergi sekolah. Dulu waktu UPSR, memang lah jauh nak mengayuh basikal pergi kelas tambahan petang dan malam segala ke sekolah. So, mak saya ajak dia tidur rumah terus.

One thing pasal minah ni, dia ada buku lagu. Sape tak ada waktu tu, memang out dated. Ayu minat gila dengan Zamani SLAM, sungguh tak paham.

Ok dengan dia memang banyak part good memories to remember. Dah kata tidur pun sama-sama, dalam kelas pun duduk sebelah, asyik bercakap aje kerjanya. Baju saya pun dia belasah juga. The most important thing, dia jadi orang tengah dengan cinta monyet saya dulu. Eeeeiyakkk sangat tau! Tapi apasal dulu rasa macam di alam kayangan aje kan. Baru darjah 6 sibuk nak merenyam. Jadi Ayu ni sibuk aje lah jadi tukang pass surat cinta. Memang bongok sangat. Kalau nak call rumah bf saya, jadi saya suruh Ayu cakap dulu. Ko nak bercinta, tapi ko tak berani kan, sibuk suruh orang lain bercakap dulu hehehehe.

Masuk Form 1, terus lost contact since everyone in different schools. Dulu mana ada hp kan. Tapi terpikir sampai sekarang, apasal lah Ayu ni tak cari rumah saya ya kan?

Time flies just too fast. Saya ada cari juga contact dia dengan few friends tapi sorang pun tak sure. Pung pang pung pang jumpa dalam FB.

She is still same like before. Cara bercakap dan muka memang tak berubah. Bila dah berbelas tahun baru terjumpa, memang lah its in different ways. Masing-masing kelek anak. Segan pun ada lagi. Nak intro berborak pun, tak tau nak masuk celah mana.

But I'm sure, kalau borak lagi dengan minah ni, semua benda keluar. Bawa anak berborak payah lah. Dulu, berborak waktu nak tidur sampai tutup lampu pun asyik dok pot pet macam esok tak berjumpa dah. Padahal dalam kelas esok duduk sebelah juga.

Berjumpa hari tu memang in limited time. Rasa nak borak banyak lagi. Nak tahu semua pasal dia. Nak update semua cerita-cerita. Nak recall semua benda.

But Ayu, you know how to find me right?. Feel free to contact me ok! I wish you happiness that never ends.

Love. Love.Love.







No comments:

OUR BUNDLE OF JOY

Lilypie First Birthday tickers